Big Fish

Jag älskar när man ser en film och får en sådan där "Aha"-upplevelse av den. Eller när man får en riktig myskänsla som lägger sig över en som en filt som man kan krama på även långt efter filmen har slutat. När man får gråta för att det är så lyckligt men så hemskt på samma gång. Eller när man med hela sin själ önskar att man levde livet av en av karaktärerna i en film. 

Filmen Big Fish (från 2003) gav mig allt det och lite till. Med en av mina absoluta favorit skådespelare i huvudrollen- Ewan McGregor- blev två timmar av mitt liv helt magiska. Alla borde se den här filmen, den är helt unik och upplyftande, blandar barnasinne och fantasi med drama och humor.

Ed Bloom: "She said that the biggest fish in the river gets that way by never being caught."
"There are some fish that cannot be caught. It's not that they're faster or stronger than other fish. They're just touched by something extra"
pond


En film om en fader-son relation där allting egentligen kretsar runt en stor fisk.

                                               Big Fish
Ed Bloom och Sandra Bloom i ett påskliljehav

EEEEE
filmen får fem E i betyg av mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik