Days of Our Lives

Jag har aldrig varit något stort fan, men när jag satt och läste lite över internet om TV-programmet "Days of Our Lives" ("Våra bästa år" på svenska) så fick jag reda på att det har sänts ända sedan 8 nov, 1965. Nya program görs fortfarande. Det är alltså 43 år and still going. 
Vissa skådespelare har varit med sedan 70-talet. Andra kommer och går, men alla tillhör samma familjer: DiMeras, Bradys, Blacks, Hortons mm.  Vissa karaktärer har även "dött" och återvänt ett antal gånger. En sak är säker, folk dör väldigt sällan på riktigt i staden Salem, de antas bara döda för att återvända några år sedan.

"Like sands through the hourglass... so are the days of our lives" med de orden har varje program inletts sedan 1966 talade av en av de första karaktärerna spelad av Carey MacDonald. Skådespelaren själv dog i slutet av 90-talet men hans ord upprepas fortfarande dagligen. 

Lyckad tv-show eller uttjatat koncept? Jag vet inte... På senaste tiden har jag fastnat mer och mer för programmet, trots att jag avskydde det från början. Och nu när jag känner till historian bakom den fastnar jag mer än någonsin förr:)

läs mer på: http://www.imdb.com/title/tt0058796/

Marlena Evans med Roman Brady och John Black:
dfh                    dood
                  1983                                                                        2002

något mirakel är det... hon verkar inte ha åldrats på 20 år..
Marlena dog i en flygolycka 1986 MEN det visade sig att hon egentligen bara legat i koma fram till 1991 när hon återvände till programmet. 2003 dog hon igen, men det visade sig kort därefter att hon i verkligheten bara förflyttats till en öde ö i väst indien tillsammans med en massa andra "döda" människor från Salem. Hon har blivit kidnappad och trott död ca fem gånger av de andra karaktärerna, samt legat i koma och använts som surregatmamma för att föda två genetiskt framtagna barn, varit besatt av djävulen men räddats av en av hennes älskare: John som tydligen var präst i sitt tidigare liv, och på samma gång är hon programmets främsta doktor.

Ännu värre är den onda karaktären Stefano DiMera som sedan 1982 dött och återvänt till programmet 10 ggr för att förstöra lugnet i staden.

Under programmets gång har 1344 karaktärer medverkat. Förhoppningsvis har inte alla deras liv varit lika komplicerade som detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik