Green green grass

Det kändes helt okey att jobba i måndags, och ännu mer okey att jobba igår när  regnet bara öste. Men idag är vädret något finare och människor som jag ser gå förbi ute på gatan är något gladare. Och då blir jag något oroligare. Orolig för att det här kanske blir sista fina sommardagen? Orolig för att jag sitter fast inne på kontoret och egentligen bara vill hoppa ut genom fönstret och springa allt vad jag kan till närmaste gräsmatta, lägga mig ner på mage och kyssa marken. För gräset är så underbart så här på sommaren, alldelles grönt, mjukt och doftande av lugn. Men jag jobbar på, och får väl lova att leta rätt på en ledig gräsplätt någonstans inne i stan på lunchen helt enkelt. Om inte regnet kommer ifatt mig och himlen blivit grå igen om en halvtimma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik