Alla dessa små "fortune cookies"

Det är ganska lustigt egentligen, att den kinesiska lyckokakans små budskapslappar har börjat dyka upp på andra ställen än  i just lyckokakorna.

Här om dagen drack jag en underbart god kopp chai-te och på tepåsen stod meddelandet: "Happiness is taking things as they are"

Samma dag åt jag även en chokladgodis som mycket tydligt hade ett eget litet meddelande i sig: "Time is like a woman. Take her now or she is gone later"

Och så länge som dessa små meddalanden förblir positiva så tycker jag att de är en mysig del av vardagen. Men när meddalandet blir något negativt, som det i min sista riktiga kinesiska fortune cookie, så är det inte så himla roligt längre:
"Be careful when walking alone in the dark". Inte precis en mysig del av vardagen längre kanske..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik