Tant-snusk

Det hemska är att boken är så dålig att den knappt går att lägga ifrån sig. Den mest stereotypiska kärleksromanen i pocketform för bara 39 kronor på pressbyrån. De skrattade till och med åt oss på Akademibokhandeln när vi frågade om de hade några Harlequin böcker och hänvisade oss genast till Konsum. Ingen bättre lycka där- finns det ingen hederlig tant-snusk när man behöver den?? Men till slut, nere i tunnelbanans mörker, på en liten hylla på pressbyrån vid Odenplan stod de uppraddade. Alla romantiska berättelser tryggt ställda bredvid varandra där knappt någon kan hitta dem, allra längst ner vid marken så att man nästan var tvungen att krypa på knä för att komma åt dem. Och tillslut så hade vi den- Rum att Hyra. Och sedan dess har jag inte lagt den ifrån mig. Hemska hemska bok, men så skrattretande underhållande... Det är nästan så att man blir glad att vi fick en extra bok att läsa på denna kurs, även om jag inte riktigt vet vilken undervisande funktion boken kommer att ha för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik