Det blev krig i tv-soffan hos oss på julafton

Det blev en fajt vid 3-tiden på julafton. Hela släkten hade satt sig till ro framför tven för att titta på SVT och Kalle Anka. Jag fick agera chef över tv-kontrollen den här viktiga tv-tittar-dagen. Benjamin Syrsa hade precis välkomnat oss att fira jul med honom, Musse och alla deras vänner när mamma började viska till mig- "Kan vi inte titta vad Anna Anka gör?" Min lillebror, Tim, gav mig onda ögat så jag valde att inte byta kanal. Vi tittade på Kalle Anka och Djungelns Pajas samt Musse Piggs husvagnssemester. Någonstans då började även min farfar att prata om den beryktade Anna Anka. Julen handlar ju om kompromisser så jag valde att byta kanal till TV3. Plötsligt såg vi Anna Anka på ett spa få massage och manikyr samtidigt som hon berättade för oss att varje kvinna bör unna sig ett spa besök under julledigheten. Tim tittade surt på mig- "Emelie, skärp dig! Byt tillbaka". Och så än en gång var vi tillbaka i Disneys magiska och färgglada värld. Baloo sjöng om att ta vara på allt som livet ger. Lite så fungerade det under kommande timma. Fram och tillbaka mellan Kalle och Anna. Men fokus låg ändå på Kalle Anka mestadels av timmen.

Idag skriver Aftonbladet att Kalle Anka och hans vänner sågs av över 3 miljoner tittare. Anna nämns inte ens i artikeln. Inom kort kommer mätningen för v. 52 upp på MMS hemsida så att vi själva kan läsa oss till hur pass väl Anna Anka lyckades. Under v. 51 när programmet hade premiär hade hon närmare 1 miljon tittare. Men hur många var henne trogna när Kalle Anka konkurrerade på grannkanalen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik