Forskare erkänner att tomten finns på riktigt

”Tomten är överviktig, stressad - och har en osund livsstil” säger forskare vid Göteborgs Universitet. Om forskare talar om honom, betyder det att tomtefar finns på riktigt?

– Jag skulle tro att han redan nu behöver behandling för både diabetes och högt blodtryck och säkert även kolesterolsänkande medicin, säger Annika Rosengren, professor vid Avdelningen för akut och kardiovaskulär medicin.

Enligt studien måste tomten göra 900 hembesök i sekunden för att hinna med att dela ut julklappar till alla jordens människor. De ifrågasätter hans existens. Men ändå skriver och forskar de om honom som att han fanns på riktigt. Jag vet inte, hemma hos mig ligger det alltid julklappar under granen på julafton. Vem lägger dit dem om inte självaste tomtefar?


Kommentarer
Postat av: Petter-Nicklas

Skulle han hinna med 900 besök i sekunden, och även hinna med att äta alla godsaker som folk sätter ut åt honom, så skulle jag hålla med om att julafton var en stressig och osund dag för honom. Men å andra sidan, fortfarande förutsatt att tomtefar skulle finnas, så vet vi ju inte hur han lever resterande dagar under året. Om man har EN stressig dag per år och resten av tiden kan ta det jättelugnt, så tror jag inte att han ligger i någon farozon.



Nu för tiden kan han ju köpa julklappparna på Toys'r'us.

2009-12-17 @ 08:52:20
URL: http://antistorbloggare.blogg.se/
Postat av: natta

omg!

2009-12-17 @ 12:17:51
URL: http://natalies.se
Postat av: Caroline

Vi och jultomtens värld lever inte i samma tid. Vi har två parallella tider, där vår tid går i slowmotion jämfört med jultomtens världs tid :) Det är därför han hinner ^^

2009-12-18 @ 12:56:18
URL: http://marycaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik