Google är Gud

Igår lanserades nya mobiltelefontjänsten "Google Googles". Nu behöver vi ingen allmänbildning längre, Google den allsmäktige kan och vet redan allt. Genom att fota ett objekt med din mobiltelefon: vare det Big Ben, en vinetikett eller ett djur, så matchar Google bilden med sin enorma databas och berättar sedan för dig vad det är du ser. Aftonbladet har rubriken "Se världen med Googles ögon". Om vi har tillgång till Googles ögon, då behöver vi väl knappt våra egna, så nu kan jag spara in massa pengar på glasögon och linser framöver. 

Någonstans börjar jag tro att framtidshypoteser om att robotar ska ersätta människor stämmer. Nej, Google är ingen robot i den bemärkelsen vi är vana att se på TV och i film, men liknar den inte en R2D2 klon som man kan fråga allt? Google vet allting om oss, vet vilken musiksmak vi har, har kartöversikt över hela världen, kan ge oss fakta om allt och kan nu dessutom se åt oss. Google är Gud.


Kommentarer
Postat av: Lena

Så sjukt ballt! Det här ska jag utnyttja till max! haha

2009-12-08 @ 09:22:51
Postat av: Michaela

JAG BLIR MÖRKRÄDD NÄR DU SKRIVER SÅNA HÄR INLÄGG EMELIE! Google är gud.



angående pepparkaksdekoration ställer jag mig fortfarande frågande, du får helt enkelt bjuda på några dina special-grisar! snart!

2009-12-08 @ 10:21:26
URL: http://mmmica.blogg.se/
Postat av: Ellis

Haha shit scary u!



sv: du tog hem bubblaren på flickans citat! :D

2009-12-08 @ 18:31:41
URL: http://ellisu.blogg.se/
Postat av: NuYu

Vad grymt. Det måste man ju testa.

2009-12-09 @ 22:51:41
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik