Kärleken till skor är den viktigaste i en kvinnas liv?

Jag tänker tillbaka på när jag var yngre. Vissa saker var super viktiga och antecknades flitigt ner i dagboken. Andra saker glömdes bort. Idag presenterar Aftonbladet en studie om vad kvinnor minns om sin första kyss och sina första par klackskor. Enligt studien kommer 92% ihåg de första skorna de köpte för egna pengar medan endast 63% kommer ihåg namnet på den första personen de kysste. Undersökningen är gjord av ett brittiskt företag som säljer skoförvaring (hur pass tillförlitliga är de siffrorna då?). Ja, jag kommer ihåg mina första högklackade skor utan problem. Det var ett par svarta pumps som jag fick av mamma. Jag kanske kommer ihåg dem eftersom de fortfarande är mina favorit pumps (så här 7 år senare). Jag har lämnat in dem hos skomakarn fyra gånger och betalat mångdubbelt mer än vad de är värda- men vad gör man inte när man älskar något? Den kärleken har dock aldrig antecknats i en dagbok. Men... jag kommer även ihåg den första kyssen. Eller åtminstone namnet på den första personen som jag kysste. Det står tydligt nedskrivet i dagboken. Hur mäter man kärlek mot kärlek? En sak har studien rätt i. Jag har aldrig slutat älska skorna, men pojken som gav mig min första kyss, han är inte viktig för mig idag. Betyder det att kärleken till skor är den viktigaste i en kvinnas liv? Antagligen inte. Men det var ju ett sött sätt att försöka marknadsföra sig på.


Kommentarer
Postat av: Lizzy

Fast för att frågorna ska vara jämbördiga så borde ju skofrågan snarare vara: "minns du vilket märke/från vilken skokedja som du köpte dina första skor för egen peng ifrån?"

2009-12-15 @ 19:49:54
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: olatidman

HAHAHAH så jävla klockrent!

2009-12-15 @ 20:00:59
URL: http://tidman.blogg.se/
Postat av: Petter-Nicklas

Åh, jag minns också mina första skor, ett par rosa klackstövlar som man kunde knyta kring midjan. Eller hur var det nu igen..?

2009-12-16 @ 13:22:54
URL: http://antistorbloggare.blogg.se/
Postat av: Alicia

Intressant! Fast jag vet inte om jag ska tycka att det var mer roligt eller mer skrämmande... Måste nog fundera på det ett tag tror jag!

2010-01-12 @ 10:21:30
URL: http://blakelivelysstil.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik