Rädslan baseras på en myt

12 000 jägare går ut på vargjakt, men bara 27 vargar ska skjutas. Aliansen beslutade tidigare i höstas att vargkvoten är för hög och att 27 vargar måste skjutas för att begränsa vargantalet som idag uppgår till runt 200 djur. Nu säger Rovdjursföreningen ifrån och begär att Naturvårdsverket ska agera. Men jakten början på nyårsdagen, och det kanske är för lite tid för att hindra jakten.

Människor är rädda för det de inte förstår. Att vargen är farlig är en myt utan dess like som breds på av tecknade serier som man matas med från barnsbenen. Rödluvan och de tre små grisarna kämpar mot stora stygga vargar. Och det är klart att man tror på något som man fått höra hela sitt liv. Men vargen är ofarlig för människan. Däremot är människan farlig för vargen. Något som vi tyvärr antagligen kommer att få skåda med katastrofala följder med start den 1a januari...


Kommentarer
Postat av: Henrik

jag blir så förbannad när jag läser artiklar som din blog denna gång är baserad på!



Att 27 vargar ska skjutas av, vi har inte ens 300 vilda vargar i det här avlånga landet och det tycker dom är för mkt.



1a Januari är det jag som traskar ut i skogarna i västra Götaland med tuta och kommer göra allt jag kan för att störa dessa förbannade jägarsvin och deras bössor.

2009-12-30 @ 19:50:38
URL: http://www.greenworldmovement.tk
Postat av: Lizzy

Jahapp, jag läste precis att de redan har dödat 22 stycken, usch jävla idioter! Blir ännu mer övertygad om att jag inte vill ha en borgerlig regering efter årets val efter det här...

2010-01-02 @ 23:59:32
URL: http://lizzey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik