Vi gör nörden till hjälte

Ullared-Morgan, han har blivit ett eget fenomen från varuhuset Gekås. Han som hellre sitter hemma och grillar kött i sin trädgård än att vara med vänner på firmfest. En lite ensam och udda man som plötsligt har hittat en plats i svenskarnas hjärtan. Aftonbladet skriver om Morgans vilda utekväll. Morgan åkte på kryssning och blev plötsligt uppvaktad av många kvinnor som sett honom på Kanal 5.
– Jag har åkt flera gånger förr. Men det här var bästa resan hittills. Folket bara tjatade på mig ”Morgan, Morgan, Morgan”, berättar han.

Jag tycker att det är ett spännande fenomen vem vi väljer att lyfta fram som hjälte bland alla dokusåpekändisar. Att framstå som en kuf och vara oskyldig och lite udda har fungerat för Morgan. Och plötsligt har den stereotypiske nörden blivit en mediehjälte. En utveckling som jag road följer. Och någonstans stämmer tesen som jag ställde tidigare i höstas- nörden håller på att bli cool.

(Bildkälla: Aftonbladet)


Kommentarer
Postat av: N

Äh Morgan är ingen nörd... Bara en lite halvsorglig lagerkille...

2009-12-01 @ 16:30:08
Postat av: Emelie

Nja, kanske mer rätt att säga att han är en stereotypisk "tönt" istället. Men det är ändå roligt att se vilka människor som skapar rubriker i tidningarna.

2009-12-01 @ 17:08:56
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: NuYu

Jag är då inte kul. Ännu. :P

2009-12-01 @ 18:09:32
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/
Postat av: NuYu

Kul? Någonstans på vägen gick det fel; det ska stå "cool" såklart!

2009-12-01 @ 18:09:58
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik