Stockholms gator är täckta av skit

En sak som jag stör mig på otroligt mycket när jag är ute och går på staden är hur mycket skit det ligger på gatorna. Och då menar jag bokstavligen skit, som i hundskit. Så långt mitt minne når är det något som Stockholm under åren har skonats från. Det var aldrig som så att det låg kvarglömt bajs på trotoarkanten när jag för några år sedan var ute och promenerade på Kungsholmen. Det var inte ens det förra året. Men de en gång vackra gatorna har på senaste tid förändrats drastiskt...

Jag har alltid förknippat detta fenomen med sydeuropeiska länder eftersom det inte på samma sätt finns någon lag som säger att man måste plocka upp efter sina hundar där. Jag fick t.ex. beskåda mycket hundbajs på Barcelonas gator. Samtidigt är folk där vana vid att alltid glansa ner lite försiktigt på marken när de är ute och går. Problemet i vår kära storstad är att folk inte på samma sätt är beredda och inte heller vana vid att behöva kontrollera att trotoaren framför oss är ren när vi är ute och går. Istället upptäcker jag stora avföringshögar med lika stora fotsteg i. Någon stackars människa som glatt sprungit runt på gatan och utan att riktigt förstå hur det gick till plötsligt har fått en brun sko. Det är äckligt, och väldigt väldigt störande.

Snälla, underbara människor, Jag älskar hundar, men nu får det faktiskt vara nog! Och det är inte som så att det här är något som händer ibland. Jag ser samma sak varenda dag. Så en varning till er alla- jag och mina skor har än så länge skonats från några otrevligheter- se nu till att själva inte glömma bort att vara lite extra försiktiga nästa gång ni är ute och går på stan.

Kommentarer
Postat av: sandra

håller med! blir så jävla förbannad när man måste tvärnita och ständigt se sig för för att inte trampa i skiten och behöva känns på bajslukten resten av dagen

2009-01-25 @ 20:37:04
URL: http://sandraborgs.blogg.se/
Postat av: Lizzy

Jag förskonades dock inte från otrevligheten utanför din port! :P

2009-02-01 @ 00:03:11
URL: http://varney.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nej... jag sörjer med dig! Och alla andra människor som även de har gått ditt missöde till mötes..!

2009-02-02 @ 00:27:06
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nej... jag sörjer med dig! Och alla andra människor som även de har gått ditt missöde till mötes..!

2009-02-02 @ 00:27:07
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik