Underliga jobb

Idag har jag lyckats skaffa ytterligare ett underligt jobb att sysselsätta mig med för att tjäna en liten extraslant. Jag ska nämligen, tillsammans med 8 andra, stå och köa efter Bruce Springsteen biljetter hela morgonen. Med tanke på hur mycket pengar det måste kosta det företag vi ska jobba för att betala för kostnaden för att ha oss köande där (3h x 9pers x (100kr/h + 100kr/semesterersättning) = 5400kr) måste det med andra ord betyda att de tror att de kommer att kunna sälja de ca 45 biljetter vi kommer att bli tillåtna att köpa med mer vinst än så. Om detta nu är fallet- vad kommer det sig att man själv inte väljer att stå och köa för att tjäna lite extra pengar när en stor och eftertraktad artist kommer till stan? Om man dessutom gör det med sina vänner kan det ju rent utav vara roligt! Och om man gör det själv är det dessutom en skattefri vinst.

Men idag är inte det fallet... Idag ska jag stå och köa för någon annan i tre timmar. Men på plus-sidan känns det som ett extremt enkelt jobb ändå:) Och dessutom behöver inte jag tänka ut hur jag ska få människor att köpa just mina biljetter bland alla andras på blocket.

Kommentarer
Postat av: sandra

det folk inte tänker på är att mn lika gärna kan hämta biljetter på ica kvantum där de har atg istället för att köa i timmar, så gjorde många på mitt jobb när metallica biljetterna släpptes, inte en kotte i kö kl 8 på morgonen ute hos oss

2009-01-26 @ 11:06:21
URL: http://sandraborgs.blogg.se/
Postat av: Emelie

Nej det är sant:) konstigt att folk inte kommer på sådant- men i dagens fall såldes inte biljetter via atg-ombud så man hade inte mycket annat val dock.

2009-01-26 @ 13:12:04
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: Lizzy

De har gjort om systemet för atg ombud så nu släpps de inte före i kön längre. Thomas lyckades ju alltid få tag på biljetter tack vare atg ombud med det förra systemet. Tyvärr fungerar det inte så längre.

2009-02-01 @ 00:06:57
URL: http://varney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik