Nu ska jag bli lite kulturell!

Jag har länge haft som mål att ägna mig åt mer kulturella aktiviteter. Någon enstaka gång infinner jag mig på en vernissage, ett museum eller en tillfällig utställning. Vissa kvällar spenderar jag och min vän Lizzy framför gamla avsnitt av Twiligt Zone från Amerikanska 60-talet. Jag går på spelningar som min vän Leo har med sitt band Qloud Nine, försöker följa min svenska mys-idol Lasse Lindh och vara med på hans skivsläpp samtidigt som jag går på stora konserter med internationella artister, delvis U2 på Ullevi nu i sommar. Jag sjunger karaoke på Starbar vid Fridhemsplan nästan varje onsdag, vilket jag gjort under de senaste tre åren, där vi har bildat en egen liten subkultur av kareokefanatiker som träffas och hörs varje vecka. Spirituellt engagerar jag mig med spikmattan, rökelser och ett yoga pass då och då. Begreppet kultur har en vid definition, så vad jag menar med att bli mer kulturell kan även det betyda många skilda saker. Men jag vill bli mer engagerad i vad som händer i Stockholm stad, och jag vill vara del av den där gruppen människor som är med och upplever sådant som skiljer sig från resten av vardagen. Så nu sätter jag mig med ett stadigt grepp om DN På Stan som kom imorse och letar fanatiskt efter något storslaget event att uppleva redan denna vecka!

Kommentarer
Postat av: Lena

Men ääh... åka fyllefärja och supa till är väl ändå svensk/finsk kultur när det är som allra, allra bäst.....hmmm

2009-07-16 @ 11:55:17
Postat av: Emelie

Jo, det har du ju iofs så rätt i så :p

2009-07-16 @ 13:08:26
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik