Välkomna tillbaka alla mensskydd!

Jag var lite orolig där ett tag. Plötsligt, nästan över en natt, försvann alla reklamfilmer på TV för bindor och tamponger. Jag har aldrig varit ett jätte stort fan av just mensskydd reklamer egentligen. När jag var yngre var det nästan olidligt pinsamt och det började hetta om kinderna när man satt och kollade på TV med en kille och det helt plötsligt började doppas en tampong i någon blå sörja på skärmen. Lite av en panik känsla! Som om killen kopplade först då att man som tjej hade mens varje månad när reklamen kom på TVen och man själv satt där i rummet. Men jag växte upp och började tycka att reklamerna ändå var nyttiga och bra! Och att man som tjej ska vara stolt över att någon droppar blåa droppar på en binda som skyddar åh så bra enligt reklamen.

Men vad hände sen? Plötsligt försvann reklamerna helt och hållet från TV skärmen... Vad hände? Jag upptäckte det först i början av året. Det var liksom inte pinsamt att titta på TV med manligt sällskap längre. Men sen insåg jag att detta berodde på att de var borta. Dessa reklamer som gjort mig så generad genom alla dessa år. Jag började nästan sakna dem! Och de kom inte tillbaka! Men varför? Jag borde ha forskat mer om ämnet. Ställt de rätta frågorna. Begärt att de började sändas igen!

Och sen en dag var de bara tillbaka. Och nu kan det börja hetta lite härligt om kinderna när jag sitter framför TVen igen! Välkomna tillbaka alla ni tamponger och bindor! Have a happy period!


Kommentarer
Postat av: Lena

Nej ush jag hatar mensreklam! Fast ännu värre är det med blöjreklam, det borde vara straffbart att visa sånt. Tänker de inte på att folk kanske sitter och äter framför TV:n?!

2009-07-06 @ 14:34:18
Postat av: sandra

Är inte reklamerna om illaluktande flytningar och svamp i underlivet mer pinsamt?

2009-07-06 @ 14:43:25
Postat av: Lena

Haha jooooooo uuush

Varför gör de inte reklam om killars könsproblem oxå?!

2009-07-06 @ 14:45:28
Postat av: Lizzy

Men vart är alla menskoppar då? Menskoppsdiskriminering! Och varför ska vätskan vara blå?

2009-07-06 @ 14:48:52
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Lena

Ja det undrar jag oxå, det är väl ändå bara prinsessorna som har blå mens....

2009-07-06 @ 15:16:58
Postat av: Emelie

Vaddå har inte ni blå mens?



Och var är alla kondom reklamer? Om något borde ju de verkligen behövas...!

2009-07-06 @ 15:30:01
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: Lena

Upp till kondomkamp!

2009-07-06 @ 16:25:17
Postat av: Lizzy

Nämen tänk på baaaaaarnen! ;)

2009-07-06 @ 22:05:35
URL: http://lizzey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik