Anna Anka utmanar den svenskaste av jultraditioner, allas vår älskling Kalle Anka

Nu går TV3 och gör något riktigt vågat... De ska utmana den svenskaste av svenska jultraditioner. Parallellt med att SVT visar "Kalle Anka och hans vänner önskar god jul" kommer programmet "Anna Anka och hennes vänner" att visas på TV 3.
– Vi ska rycka fjädrarna av Kalle Anka, säger programdirektören Anders Knave till Dagens Media.

Kalle Anka har visats på TV varje jul sedan 1960. Förra året hade programmet 3 miljoner tittare. Vem kommer vara otrogen mot den klassiska Ankan och välja den nya glamour personligheten? Mycket vågat av TV3 som sagt. Och med tanke på folkstormningen mot Anna Anka under hösten så tror jag att det kan bli lite lyckat. Jag väntar med spänning på tittarsiffrorna... Och om jag kommer att välja Anna över Kalle? Det finns en chans.

Mer på: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article6099698.ab

(skickligt ihopsatt av mig i Paint... Kalle från julshowen, Annas ansikte från DN)


Kommentarer
Postat av: absolutjohan

Vem i hela världen skulle frivilligt välja plastankan framför Kalle Anka på självaste julafton?

2009-11-10 @ 18:09:47
URL: http://absolutjohan.se
Postat av: Emelie

Traditioner är till för att brytas? Nej men jag tycker att hela fenomenet är så spännande. Jag är helt fascinerad av hur stor Anna Anka har lyckats bli Sverige genom sina idiotiska uttalanden och provocerande åsikter. Och att TV3 väljer att göra ett julprgram med henne? Det är så sjukt att det inte är sant:) Jag undrar vad det säger om samhället...

Sen får vi se i praktiken om hela släkten vill slita sig från älsklings Kalle. Som sagt- det ska bli spännande att se tittarsiffrorna på juldagen!

2009-11-10 @ 18:30:32
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik