Anställ en copywriter innan du ska skriva din kontaktannons

Copyelever på Berghs School of Communication har hjälpt 28 singlar att skriva sina kontaktannonser på  en Internetdejtingsida. För att få tag på rätt person menar Hanna Bergholm, som ligger bakom projektet, att det krävs att man beskriver sig själv på rätt sätt. Och tjänsten behövs för att svenskar är så dåliga just på att skriva om sig själva. Därför tror Bergholm att sådant här kommer att bli vanligare i framtiden.

Behöver du en kontaktannons? Kontakta närmaste reklambyrå! Eller kör på budgettvarianten och prata med en Berghs elev. Jag ser ju mig själv som en blivande Copy. Så ni kan till och med höra av er till mig om ni vill! Utbildningen på JMK är inte fy skam heller ska ni veta.

Mer på Aftonbladet: http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6078358.ab


Kommentarer
Postat av: Lizzy

Hoho, ja inte heterosexuella män i varje fall. Eller ja, kvantitetsmässigt dvs. När vi analyserade kontaktannonser på genuspsykologin så beskrev alla kategorier sig själva och den de sökte i ungefär lika hög utsträckning (kvinna söker man, man söker man osv.) utom för män som söker kvinnor, de beskrev sig själva mer än dubbelt så mycket som den de sökte.

2009-11-06 @ 19:20:11
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: lena

haha bra då vet jag vart jag ska vända mig om det skulle bli aktuellt nångång!

2009-11-07 @ 12:44:01
Postat av: Bl

Hej!jag behöver lite hjälp om det..

2009-11-18 @ 13:31:38
Postat av: Emelie

Hej hej, absolut- jag hjälper dig gärna! Om du menar allvar och mailadressen du angav är på riktigt:)

2009-11-18 @ 15:18:14
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: Bl

Hej! Jag menar allvar och mailadressen är på riktigt:-)

Ha en bra dag!

2009-11-25 @ 15:35:31
Postat av: Bl

Hej! Jag menar allvar och det är rätt mailadress;.)

2009-11-25 @ 22:21:25
Postat av: Eva

Hej Jag skulle vilja ha hjälp med en Amerikansk daiting sida jag vill fånga en häst kille?

Kan ni ävenhjälpa till med det??

2011-02-05 @ 14:14:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik