Masken spår att vi kommer dö av godis

Två morgonar på rad vaknar jag till nyheter om hur dåligt godis är för mig. Och idag är det ju fredag och allt- kommer jag våga köpa den obligatoriska godispåsen eller inte? Idag presenterar Aftonbladet en studie om att socker förkortar livet, på rundmaskar. Forskare i San Fransisco upptäckte att maskens liv förkortades med 20% när man blandade i socker i dess föda. Rundmasken har använts för mycket forskning om diabetes eftersom de har liknande insulinvärde som oss människor. Våra kroppar reagerar på liknande sätt. Därför tror forskare att även människors liv förkortas med 20% av godis och annan mat med högt sockervärde.

Att leva ett långt och grått liv utan godis eller att leva ett lite kortare liv med underbart, sött och härligt godis? Det är frågan...

Mer på: http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6110267.ab


Kommentarer
Postat av: Lizzy

Jag lärde mig ett nytt citat idag som förmodligen är lämpligt i sammanhanget: "Forskning tolkas som djävulen läser bibeln".

2009-11-13 @ 12:01:21
URL: http://lizzey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik