Rädda julen nu!

Först riskerar saffranen att ta slut, sen utmanar Anna Anka och hennes vänner Kalle Anka och hans vänner, sen är det brist på julmust och nu ska en av chokladpralinerna i Aladdinasken bytas ut. Det sistnämnda är dock del av Marabous nya reklamkampanj: Rädda julen nu.

Nästa år kommer nämligen en av de gamla klassikerna att försvinna ur chokladasken och nu är det upp till var och en att säkerställa att ens favoritchokladpralin finns kvar! Är jag den enda som innerligt hoppas på att det är romrussin, likörtryffel, körsbär i likör eller ägglikör som försvinner? Det känns som att de bitarna alltid blir sist kvar i chokladasken på julafton... Och personligen hoppas jag att den nya pralinen kommer att vara mint. Jag har aldrig riktigt listat ut varför mint inte finns i Aladdinasken nämligen.

Min röst föll på Höstnougaten. En underbar chokladbit med smak av kaffe. Även om cocoskola, gräddnougat och nöttryffel också hör till favoriterna. Nu är det upp till dig att rösta på din favoritpralin. Vilken väljer du?

En underbart rolig och kreativ kampanj skapad av reklambyrån Ogilvy. Nu känner jag mig riktigt stolt över att vara halv-Ogilvyan!


Kommentarer
Postat av: allida

pepparmynttryffel har funnits i aladdin för länge sedan.

2009-12-16 @ 12:45:28
Postat av: Emelie

Wonderful! Då kanske det är just den chokladbiten som är på väg tillbaka? :)

2009-12-17 @ 01:49:59
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik