Ska man vara tvungen att ta med sig egen flytväst?

En matros upptäckte att livbojarna som fanns på skeppet sjönk sekunden de hamnade i vattnet. Små håll i livbojoarna gör att de tar in vatten och sjunker istället för att rädda liv. Upptäckten gjordes i Trelleborg, men de tror att ett hundratal fartyg bara i Sverige har använder samma modell.
– Man kan ju tänka sig ett system där bojarna får ett bäst-före-datum med återkommande kontroller, säger Jörgen Zachau på Transportstyrelsens sjöfartsavdelning.

Och jag som är en sådan där nojjig människa som måste kontrollera var alla livbojar och flytvästar är innan jag lugnt kan njuta av en kryssning och alltid alltid alltid dubbelkollar att livvästen verkligen finns under stolen på flygplanet. Men om livbojar nu visar sig vara odugliga- vad kan jag då göra för att stilla min oro? Ta med mig en egen flyväst?

Mer på: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6096259.ab


Kommentarer
Postat av: Tess

Ååh, va jobbigt det lät. Jag har också nojjor för sånt där. Ta med en egen luftmadrass haha:)



Tack så mycket för hårkomplimangen, det var ju skönt att inte du såg det hemska haha.. Elektriskt, tunt och grått! Usch fy och tvi! Går det bra i skolan? kram

2009-11-10 @ 10:01:30
URL: http://tessharkul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik