Skäms små idoler, säger TV4 med bestämd röst

Igår hade TV4 krismöte med idolerna efter att deltagarna Tove Östman Styrke och Calle Kristiansson haft en ölfest på hotellrummet. För det första är det strängt förbjudet för idolerna att dricka alkohol under inspelningen av programmet. För det andra är Idol- Tove minderårig, bara 16 år gammal. Källor säger att personen som skällde ut henne grät för att hon var så upprörd.

– De var väldigt besvikna på mig. Jag förstår att det är en allvarlig situation just eftersom jag är minderårig. Det var dumt gjort och det har blivit en väckarklocka om att man måste tänka på vad man gör eftersom vi hela tiden har ögonen på oss, säger Tove.

– Jag har brutit mot alkoholförbudet och det är inte riktigt okej. Det är bara att ta skiten, säger Calle.

 

Välkomna till Sverige? Dricker tyvärr inte alla ungdomar här? Är inte det del av vår snedvridna kultur? Calle erkänner att han har gått ut och tagit några öl med kompisar vid två tillfällen och det är helt fel. Jag förstår så klart att en regel är en regel. Men det är ett faktum att ungdomar, även minderåriga, dricker alkohol i Sverige. Inte för att jag vill ta ställning till om det är bra eller dåligt- men jag förstår inte riktigt varför TV4:as medarbetare är så förvånade. Det är en fin tanke av TV4 att deltagarna i programmet ska framstå som förebilder för ungdomar i hela samhället. Men vem skulle rynka på nästan om idoldeltagarna kanske tar en öl till maten då och då? Och för de som är över 18 år- varför är det så fel? Men jag förstår att det finns nyhetsvärde i artikeln och att människor kommer att suga åt sig informationen av den anledningen. Allt för att skapa rubriker.

Se programmet på TV4 ikväll kl 20:00. Dagens tema är "världens bästa låtar", enligt idolerna själva..
Mer på Aftonbladet om alkoholförbudet: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/idol2009/article6076450.ab
och här är mer om kvällens låtval: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/idol2009/article6067390.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik