Tidningen säger att jag inte bör gå till skolan idag

Idag har vi filmvisning av alla mästerliga stumfilmer som vi skapat under veckans gång i TV-salen i JMK. Äntligen lite tid för att pusta ut och bara sitta och skratta ett tag i skolan med andra ord. Nu precis innan jag ska springa iväg läser jag på Aftonbladet att medieyrket inte nämns som ett framtidsyrke enligt Saco:s studie om framtidsutsikterna för en del akademikeryrken år 2014.

"Antalet som utbildat sig för att jobba med kultur- eller museiyrken, tv, radio eller kommunikation kommer att vara för många om fem år."

Varför arbetar alltid tidningarna emot mig när det kommer till mitt utbildningsval? Nå väl, jag pluggar hellre någonting jag älskar och innerligt intresserar mig av som media och kommunikation än att jag väljer en "tryggare" väg och utbildar mig till präst, socionom, jurist eller civilekonom. Man ska trots allt arbeta hela sitt vuxna liv- ca 40 år- och då kämpar jag hellre efter att få ett jobb som jag älskar att gå till på morgonen än att buttert traska iväg till arbetsuppgifter som jag inte trivs med bara för att det var säkrare att satsa på den banan när jag var yngre


Kommentarer
Postat av: Caroline

Men shit, här känner man sig ju träffad. Det är ju precis det jag också vill jobba med, media och kultur.

2009-11-24 @ 12:22:57
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Lena

åååh vilken gullig lägenhet! Hoppas hoppas =)

2009-11-24 @ 14:27:33
Postat av: BARBIE

söt blogg! :)

2009-11-24 @ 17:00:42
URL: http://lovealba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik