Vattenfall enligt Dunderklumpen

Den pågående debatten om pantsättningen av företaget Vattenfall får mig att tänka på filmen Dunderklumpen från 1974 av Per Åhlin och Beppe Wolgers. Det är en av de bästa filmerna som har gjorts i Sverige, tveklöst. Vi bör dra lärdom därifrån. Specifikt förs tankarna till Blomhåret som sjunger en sång till ett vattenfall.

"Det är härligt men svårt och vått att sjunga med ett Vattenfall", sjunger Blomhåret

"Vad sa du? Jag har fått vatten i örat", svarar vattenfallet

Kanske är det problemet som orsakade att det inte funnits någon fungernade kommunikation mellan företaget Vattenfall och regeringen med Maud Olofsson i fronten. Alla har haft vatten i öronen. Då är det bara att ställa sig på ett ben, hoppa upp och ner och slå lätt på huvudet, så ska det nog bli bättre. Då kanske de kan kommunicera och faktiskt höra vad de säger till varandra. Förhoppningsvis förstår den nya VD:n, vem han nu visar sig vara senare idag, vikten av att samtala och verkligen lyssna på varandra så att alla inte helt plötsligt står förvånade och säger "Vaddå? Har vi lovat att ta smällen om problem uppstår i Tyskland". Ja, det är väl sådana små detaljer som är lätta att missa om man har vatten i örat...

 


Kommentarer
Postat av: Lizzy

Det är väl snarare Maud Olofsson som är klumpig när hon först säger att det är dåligt att Vattenfall tar på sig ansvar för en eventuell kärnkraftsolycka orsakad av deras egna kärnkraftsverk, det borde ju egentligen vara en självklarhet. Nu har hon ju tagit tillbaka det uttalandet och tycker att det är självklart helt plötsligt.

2009-11-16 @ 08:36:39
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag menade att jag skyller på alla- inte bara Maud. Det är dålig kommunikation mellan alla parter.

2009-11-16 @ 08:40:39
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: Betzzy

Hej gumman!! :D

Jo även fast den va dålig vid slutet så va den ändå bra...man fick en annan inblick i det hela :)



Nej inte än ska flytta nästa vecka :D fast jag bor typ redan här :p men jag och george ska flytta ihop till en trea :D

Hehe a d va nog ett tag sen, som du kanske förstår så har det hänt en del sen dess :p hehe

Vi får ta å ses jag kommer till stockholm på torsdag å ska va där en vecka :D

Pussss :)

2009-11-16 @ 14:02:09
URL: http://zebrie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik