Fy dig vidriga bostadsmarknad!

Det enda jag kan tänka på är att flytta. Till Lägenheten. Den med stort L. Den som tar mig med storm och sweeps me off my feet. En harmonisk liten plats där allting plötsligt är ens eget. Ett eget hem. En egen oas att kura ihop sig i under en varm filt och filosofera om den oändliga världen utanför. Men du min kära Lägenhet verkar inte vilja vara inom räckhåll...

Stockholms Bostadskö har jag stått i under 4 år nu. Det bästa läget jag verkar kunna få ett första handskontrakt i är Jordbro i Haninge. Vill jag bo i ett industriområde? Är det vad jag förtjänar efter 4 lojala år?

Andra handskontrakt som annonseras ut över blocket tar sjukliga hyror. Det är näst intill skamligt.

Studentbostadskö ställde jag mig aldrig i... Nu är jag färdigstuderad om bara lite mer än ett år. Jag kommer inte hinna få en lägenhet på den tiden.

Då återstår det att köpa en lägenhet. Då kan man få precis vad man drömmer om utan att någon annan bestämmer. Men priserna är sjukliga. För tillfället går utropspriserna upp ca 40-50% under budgivningen i Johanneshov och Hammarbyhöjdsområdet. Priserna börjar på ca 1,2 miljoner i de delar jag vill bo i i Nacka, men de går upp till 1,5 miljoner. Lägenheterna i stan. Ja, de vill jag knappast beröra...

Så du min kära Lägenhet. Jag är redo. Ge mig ett tecken. Visa dig för mig. Jag behöver en uppenbarelse. Och en gnutta tur tror jag. För att lyckas hitta Dig. 

Kommentarer
Postat av: Lizzy

Och lite tålamod kanske ;) Det dröjde flera månader innan vår Lägenhet med stort L dök upp, och då vågade vi egentligen inte hoppas på att vi skulle få den men det gjorde vi :)

2009-10-05 @ 07:59:41
URL: http://lizzey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik