Jag till och med ringde och röstade...

Hur lätt är det inte att bli besatt av populärkultur? Med stor inlevelse tittade jag på Idol ikväll med Ewelina. Jag applåderade och skrattade och vred mig av förskräckelse när juryn sa något fel. Idag var faktiskt alla riktigt duktiga. Och jag förstår INTE varför Eddie hängde löst. Jag är kanske partisk. Jag älskar U2. Jag älskar Beautiful Day. Och han gjorde den bra. Jag ringde och röstade. Och jag skäms lite över att erkänna det, men jag levde mig in så pass mycket i kvällens program.

Sen är det så klart tråkigt att någon måste åka ut. Nicklas. Och självklart kom mina efterlängtade rubriker även denna fredagkväll:

Ja visst känns det tråkigt. Sensationella nyhet. Det är klart att det känns tråkigt. Men det är en tävling.
Mer på: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/tv/idol2009/article6008775.ab

Jag kanske börjar följa programmet nu ändå. Det är enkelt underhållande. Man behöver inte tänka. Och man känner för människorna på scen. Så enkla medieknep som fungerar så bra. Ja, lite populärkultursnörd är jag nog ändå. Och det kan jag stå rakryggad och säga.


Kommentarer
Postat av: Lizzy

Vi såg faktiskt på idol igår. Och två av killarna var ju urusla. Kanske inte i vanliga fall men som rocksångare var de inte bra alls. Han "Rabih" lät ju infantil, och det lät som om han trodde att det var R&B han sjöng.

2009-10-24 @ 12:15:27
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha, jag tyckte faktiskt att det lät ganska spännande. Nej han fick kanske inte alla noter perfekt, MEN emellanåt tyckte jag att det lät jäkligt bra faktiskt. Men det är ju inte hans gener alls...

2009-10-24 @ 13:26:32
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik