Jag tycker om nördar

Jag har alltid tyckt om nördar. Science-fiction typen är den absolut ultimata. Jag kan småprata med dem om Final Fantasy och Star Wars i timmar. Och de är så otroligt trevliga och sociala. Så länge som man håller sig till ämnet det vill säga. Då kan de allt. Och de vill berätta allt. Och de vill diskutera allt. Därför var det underbart att jobba på science-fiction mässan med Emma förra hösten. Det var så många härliga typer. Som jag tycker om så mycket så mycket.

Några tjejer i min klass frågade mig då: men är din pojkvän en nörd?
Neeeej, sa jag. Men sen tänker jag efter.

Jo Fredrik, på sätt och vis är du nog lite smånördig. Så där som jag bara älskar. Du är besatt av poliser. Du liksom hoppar upp och ner när du hör en siren eller ser blåljus. Blååååljuuuus! Och sen älskar du schlager. Du kan alla schlagerlåtar och diggar med i Amy Diamond. Och mini popgruppen E.M.M.A har du varit flitigt fan av också. För att inte tala om när du spelar piano. Och lägger ner hela din själ på att lära dig vissa låtar. Nej, du är ingen science-fiction-nörd. Men du är nog en liten nörd på ditt egna sätt.

Det är vi troligtvis alla. Och det tycker jag om. För jag tycker om nördar!


Kommentarer
Postat av: Lizzy

Hm.. jag är nog en vampyr- och pluggnörd, och Thomas är hårdrocks- och dataspelsnörd ;)

2009-10-12 @ 14:20:42
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Emelie

Och jag tycker om er så mycket för det <3

Jag är nog en tvspels-, karaoke-, och filmnörd. Samt att jag blivit otroligt nördig när det kommer till min kritiska granskning av populärkultur. But it's all good!

2009-10-12 @ 14:30:06
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik