Kan Finnar bara sjunga på Finska?

Det är dagens fråga från Silja Serenad. Igår kväll sjöng jag karaoke, så klart. Men problemet är att hela karaokebaren var proppad med finnar. Inte för att det är ett problem att de är där och sjunger. Nej, problemet är att finnar enbart väljer att sjunga karaokelåtar på Finska. Och hur roligt är det på en skala? Under en två timmars period var det EN finsk tjej som sjöng en låt på engelska. Annars var det finska, finska, finska. Ja, det var faktiskt ingen annan svensk förutom jag själv som överhuvudtaget stod på scen. 

Och då undrar jag om det finns någon karaokekultur i Finland som jag inte känner till? Eller vad kommer det sig att alla plötsligt blir show artister och står och gapar på scen så fort de sätter foten på en kryssning?

Kommentarer
Postat av: Lizzy

Att finska sedan förmodligen är det fulaste språket i världen hjälper ju inte saken...

2009-10-21 @ 17:11:37
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Lena

Haha finska ballader 4 life!

2009-10-22 @ 07:08:47
Postat av: Lena

Jag tror det beror på att deras engelskauttal ofta är ganska katastrofalt. Det låter liksom lite som finska vilket språk de än pratar... Skulle chansa på att det är därför de undviker det. Fast därimot kan man ju undra vart alla finlandssvenskar är?

2009-10-22 @ 07:12:07
Postat av: Emelie

I vilket fall som är det fruktansvärt. Haha, jag bojkottade till och med karaoken igår- den ni!

2009-10-22 @ 10:00:56
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik