Livet utan Anna Anka

Nu tog programmet slut. Och Anna visade sig väl ändå ha en själ i detta avsnitt? Eller är jag den enda i Sverige som ser förbi den hårda fasaden? Igen, allting handlar om provakation. Hon provecerar till den grad att människor hatar henne. Egentligen tror jag inte att hon står för allt som hon säger. Men genom att ta åsikter ur kontext kan de lätt misstolkas. Ex. det kända citatet om att man ska suga av sin man varje morgon har hon i efterhand i intervjuer förklarat att hon menade att det är klart att man måste ge och ta i ett förhållande.

Jag vet inte om det är hennes list som har gjort henne så känd, eller om det är dokumentärfilmarna som har valt att vinkla henne på ett underligt sätt. Hur som helst är hon känd idag. Och nästa vecka verkar ett specialinsatt program med "never before seen scenes" sändas. Men efter det. Kommer Anna Ankas provocerande uttalanden hålla henne kvar högst upp på kändistronen eller kommer hon som höstlöven skifta färg och sakta men säkert falla mot marken? Tack för denna tid Anna. Du har varit en otroligt spännande fenomen att studera.

Kommentarer
Postat av: Andreas Hansson

Hejje, det var kanske inte så mycket filmen som citatet jag gillar.. Men du har rätt den är ifrån filmen tydligen :)

2009-10-06 @ 09:08:33
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik