Man ser alltid full ut på tunnelbanan

Jag står nästan alltid upp på tunnelbanan. Vanligtvis ska jag inte så mycket längre än några stationer. Ett stort problem är dock att tunnelbanan inte åker i en mjuk, behaglig rörelse. Nej. Den tvärnitar och skakar känns det som. Och jag som står där flyger fram och tillbaka inne i vagnen. Jag tappar fotfästet totalt. Särskillt jobbigt är det här på fredag- och lördagkvällar när mina ostadiga rörelser säkerligen framstår som en fylledans. Då tycker jag att det är smått jobbigt. Kanske är det dags att öva lite på balansen? Eller så är det dags att ta ett seriöst snack med alla Stockholms tunnelbaneförare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik