What kind of Pokémon are you?

När jag var 11 år var jag besatt av Pokémon. Varje rast på Julian Curtiss skolgård i Greenwich, CT gick ut på att byta till sig alla 151 Pokémon kort. Jag och Tim var ett team. Vi hade full koll på vad alla treor och femmor hade för några kort. Vi skulle vara bland de första som lyckades samla motiv på de första 151 pokémonen i japanskt orginalformat. Mamma och pappa fick lägga ner en halv förmögenhet på vår hobby. Vi åkte runt inne i New York City till olika japanska bokaffärer där vi visste att de hade speciella versioner av korten. Våra kära föräldrar fick springa runt med oss i timmar. Och vi lyckades tillslut. Nu ligger pärmen i säkert förvar i mitt rum. En dag kommer den att vara värd en förmögenhet har vi bestämt.

Och vi ritade pokémon hela tiden. Vi spelade Game Boy spelen så fort vi fick chans. Vi hade leksaker och nyckelringar. För att inte tala om kläder med Picachu. Vi hade favoriter. Vi lekte att vi var Pokémon. Totalt besatta. Så om jag någonsin var en riktig nörd. Då var det då. Men det var vi alla.

Bild från Julian Curtiss årsbok 1999. Jag till vänster. Ett gäng skolbarn som flitigt byter kort på en rast.


Utdrag från vår välsorterade pärm. En Nyckelring av Psyduck som jag fick av min japanska vän Satoko Yamakita innan hennes familj flyttade tillbaka till Japan våren 1999. Även den finns i säkert förvar i mitt rum.


Kommentarer
Postat av: Lizzy

Ja, det är låter ju onekligen lite nördigt att vara 22 år och ha en full samling av pokémonkort ;) haha

2009-10-14 @ 11:00:02
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Emelie

Lizzy, det är en framtidsinvesetering. Jag kommer bli rik om några år;)



Eller så har jag funderat på att göra en stor nostalgisk tavla med alla bilder. Lite som min kära far har gjort med gamla filmasar. Det är nostalgi på riktigt!!

2009-10-14 @ 11:11:46
URL: http://fageln.blogg.se/
Postat av: Lena

Gud va söt du är på bilden! <3 Gulli!

2009-10-14 @ 11:14:45
Postat av: Emelie

Tihi, taaaaaaack. Det var min storhetstid. Fatta het ja var med den där looken och ALLA korten. Haha:D

2009-10-14 @ 11:17:29
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik