Allt detta tjat om "den hemska" Anna Anka

Jag tycker att kvällens avsnitt verkligen bevisar att Anna inte är en blåst mansgris som första avsnittet antydde på. Jag tror att hon bakom Hollywood-glamouren är en människa med huvudet på skaft som media försökt smutsa ner bortom igenkännelse. Samtidigt har hon blivit Sveriges mest omtalade kvinna på en vecka. Möjligtvis var det hennes plan. Och då lyckades hon totalt. För det är ytterst få människor i detta land som gått oberörda av hennes uttalanden- sanna eller rent provocerande? Sanningen går inte att förneka. Idag är hon en riktig kändis.

Kommentarer
Postat av: Lizzy

Fast på vilket sätt är det media som försökt smutsa ner henne? Efter att hon sett första avsnittet var hon ju nöjd och tyckte att hela programmet hade kunnat handla om henne istället, och artikeln på newsmill var ju hennes egna ord. Jag tror att hon är medveten om vilken bild hon ger i media och som hon själv skrev "skrattar hela vägen till banken". Jag tror som sagt att hon både tycker om att provocera, vet att hon kan tjäna pengar på det och faktiskt står för majoriteten av det hon säger.



Och nej jag såg inte gårdagens avsnitt heller, jag ska försöka att inte köpa hennes mediaknep ;)

2009-09-22 @ 08:42:49
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jo jag tror garanterat att hon är medveten om vilken bild hon har fått i media. Men jag tror inte att hon står för allt hon säger eller att hon egentligen har något behov av att ändra på svenska mäns förhållningssätt till sina barn. Se avsnittet från igår, hon framstod faktiskt som en annorlunda person. (Enligt min åsikt). Det kändes lite som att TV3 och dokumentärskaparna använde upp det bästa först och sen lever på det lite...



Du vet ju förövrigt själv att jag inte alls håller med om något hon säger. Men jag tycker faktiskt att det är fascinerande att hon har blivit så känd pga media, främst löpsedlar, de senaste dagarna. Därför tror jag ändå på att hon är en smart person, eftersom hon lyckats spela på folks känslor om jämställdhet på det sättet.

2009-09-22 @ 09:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik