Amerikansk Skollunch

Jag satt och tittade på min gamla skolas hemsida och hittade en lunchmeny för september månad. Jag vill påpeka att det här är en elementary school (Kindergarten- 5an) och att det här urvalet av mat från denna och nästa vecka är representabelt för maten skolorna serverar dagligen. En lunch kostar $2.60 per dag.

"We offer the Elementary student body a large variety of well balanced, quality meals on a daily basis. " Skryter de gladligen om på hemsidan. Själv förstår jag ganska tydligt nu varför jag var lite rund som barn. Usch, något borde göras åt detta... Jag är chokad. Särskillt med tanke på att elever som är i åldrarna 5-11 år troligtvis föredrar att äta hamburgare och pizza varje dag och antagligen inte väljer en tråkig sallad..


Kommentarer
Postat av: Lena

Herregud, vem skulle inte bli tjock med en sån meny. SJUKT att föräldrarna tillåter det här, för vilket 8-åring skulle välja en banan före hash browns...

2009-09-08 @ 08:52:59
Postat av: Lena

fast juste, hash brown kanske är de där potatisbullarna? Tänkte på chokladkaka, hehe. Men jaja, hur som helst inte så bra mat.

2009-09-08 @ 09:56:18
Postat av: Emelie

Haha, ja det är väl typ potatis pankaka tror jag. Men det låter inte jätte nyttigt i vilket fall som:p Jag kommer ihåg att jag drack chokladmjölk till lunch varje dag- mycket nyttigt!

2009-09-08 @ 17:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik