Det blir inte varmt bara för att vi låtsas att det är varmt

Imorse när jag vaknade ekade chockbeskedet på TV4 Vädret.

"kyla...kyla...kallt...höst...kyla...regn...kyla"

Jag slängde på mig alla varma klädesplagg jag kunde hitta. Varma kängor. Höstjacka. En extra mysig varm tröja. En gigantisk stickad halsduk dolde jag sedan mitt ansikte i när jag tillslut vågade mig ut genom ytterdörren. Kyla. Men jag var skyddad. Sen när jag tagit mig ner till Birger Jarlsgatan ser jag en cyklist. Det finns många cyklister på den här gatan. Folk har blivit så himla hurtiga och miljömedvetetna i innerstan på senaste tiden. Men det var något alldeles särskillt med den här mannen. Han cyklade i T-shirt. I kylan. I denna obarmhärtiga kyla. Och jag bara glodde med helt oförstående ögon, burrade ner mitt ansikte lite extra i min stora halsduk och vandrade vidare som ett visset frågetecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik