Livet som ung och dum på Internet- c6

När jag var 16 år öppnade Internet dörren till en fantasivärld. Under slutskedet av högstadiet och början av gymnasiet så var det förbjudna så spännande. Internet erbjöd allt. Det erbjöd spännande nya människor. Man kunde prata med de här människorna. Integrera med dem. Prata sex med dem. För var det inte precis vad man gjorde? Världen av cybersex öppnades upp. Eller c6 som det kallades i chatrummen. Vi satt i samlad trupp framför datorn och letade efter en villig kille. Sen kom man på det snuskigaste scenariot man kunde föreställa sig tillsammans och körde igång. Ibland satt man där själv.  Med någon enstaka person som man hade addad på MSN. Prydde profilen med den mest oskyldiga webcam bilden man kunde hitta. Sen började man skriva. Huvudet är fullt med störda tankar när man är liten. Jag vet inte varifrån jag fick allting. Men nu kunde man ju plötsligt placera sig själv i någon erotisk scen från sin favoritfilm. Och på Internet var man ju anonym...

Man kan råka illa ut och överväga att träffa någon på riktigt. Personen kanske inte är den man trodde. Det blev aldrig något möte på riktigt för mig. Det var kanske mer på låtsas. Men samtidigt var det ju så på riktigt. Ett sätt att avreagera sig som ung kanske. Vad ens barn håller på med framför datorn kan antagligen inte föräldrar ens föreställa sig. Jag som var så tyst och lugn annars. Inte kunde jag vara en i av alla de flickor som höll på så? Men spänningen jag kände som liten 16-åring, där alla i hela världen plötsligt ville ha mig, även om det var bara av det faktum att jag var tjej och egentligen gömde mig bakom en anonym profil, den var enorm för mig just då.


Oskyldig 16 åring?


Kommentarer
Postat av: Lizzy

Jag gjorde det tillsammans med vänner när jag gick i 6:an, med andra ord 11-12 år. Men det var bara via anonyma chattrum, vi berättade aldrig vilka vi egentligen var och vi visade aldrig några bilder. Vi såg det mer som ett skämt, satt och garvade åt killen som skrev.

2009-10-01 @ 08:11:16
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Lena

Gulli!!!

2009-10-01 @ 08:44:40
Postat av: Emelie

Nej men det var väl det jag menade med att man var "anonym". Det var främst chatsidor som det handlade om för min del också. Eller för vår del kanske, för vi har ju också haft våra moments framför datorn i ettan!

Men, sen kanske det var någon enstaka person som man addade på msn. Och de oskyldiga webcam bilderna hade man nog som MSN bild för alla man kände egentligen :)

2009-10-01 @ 08:57:01
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik