Oförklarligt sexig, men sant

Jag vet inte vad det är. Men Anthony Hoppkins i rollen av Hannibal Lekter är den tveklöst sexigaste rollfiguren jag någonsin stött på i en film. Jag fullkomligt ryser av välbehag när han är i närheten av Clarice. Och när han rör vid henne vet jag knappt var jag ska ta vägen. Mitt hjärta stannar när han i filmen Hannibal hugger av sin egen hand istället för hennes då hon satt handbojor på dem båda och han måste därifrån. Det är bara något i hans sätt att prata. Det där lugnet i rösten. De långsamma rörelserna. Stunderna av tystnad när man inte alls vet vad som händer i hans huvud. Han är mystisk. Och han är intelligent. Intelligens kan vara den mest bedövande egenskapen av dem alla ibland. Jag kan inte andas. Jag är helt tagen. Jag vill bara ha mer. Se mer. Förstå mer. Men han förblir ett mysterium. Och jag förblir hopplöst förälskad.

Kommentarer
Postat av: Lizzy

Du borde läsa boken, där får ju hannibal sitt lyckliga slut och får sin clarice.. så romantiskt ;)

2009-09-24 @ 17:24:06
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag vet!! Måste måste måste läsa!

2009-09-25 @ 09:12:11
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik