Skapa uppmärksamhet

Är ni medvetna om hur enkelt det är att skapa uppmärksamhet när man håller tal? Idag fick vi två-och-två som uppgift att sälja något på 1 minut på retoriklektionen. 45 minuter hade vi till vårat förfogande. Vi ville sälja äppelmos. 

Easy breazy.

Stå och babbla en stund om miljöförstörelse och global warming. Dra plötsligt fram ett äpple från bakom ryggen och PANG kasta det allt vad du har i marken så att det skvätter åt alla håll och kanter.

Peka på äpplet och säg: Äppelmos gjord på 100% naturliga äpplen. För att vi bryr oss om miljön. 

Kommentarer
Postat av: Lizzy

Det skulle du ha gjort en videoblogg på ;) Hade varit kul att se, hehe

2009-09-01 @ 17:01:03
URL: http://lizzey.blogg.se/
Postat av: Emelie

Haha, jo eller hur:P Min käre partner sa att hon aldrig kommer att glömma minen på allas ansikten när jag plötsligt slängde äpplet allt vad jag kunde i marken:p Jag var för fokuserad på att se om det blev mos eller inte för att hinna se alla andra

2009-09-01 @ 17:20:12
Postat av: Lena

Coolt, hade jag velat se. Man måste dra det bra jävla hårt i backen för att det ska mosas väl? Hehe fick ni bra betyg?

2009-09-02 @ 08:26:31
Postat av: Emelie

Jag vet faktiskt inte ens hur fick får betyg i den här klasses, haha. Men vi hade skalat det på två sidor samt att vi köpte ett stort Fuji äpple som var lite små mjukt, så det blidde lite mos, och sen flög det äppelbitar åt alla håll och kanter:p

2009-09-02 @ 08:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik