Ständigt sötsug?

Idag kommer bilagan Gi och Hälsa med Expressen. I tidningen står det att bästa sättet att bli av med sötsuget är att äta ingefära varje gång man känner godisgrisen inom sig komma krypandes... Ta ingefära, häll över kokande vatten och låt stå och dra en liten stund. Om inte detta hembrygda te hjälper kan man knappra på lite ingefärabitar också.

Jag gick på akupunktur för några år sen för att jag hade problem med min rygg. Väl hos akupunktören blev man given en "meny" med olika problem som de medicinska nålarna kunde hjälpa en med. En sådan åkomma var just Sötsug. Jippi, tänkte jag, äntligen! Så när jag gick in för att bli penetrerad med de små nålarna i ryggen nämnde jag även mitt otroliga sötsug. Inga problem, sa akupunktören och stack mig i mina lill-tår, precis under tånageln. Det gjorde extremt ont. Sen fick jag ligga där, fastnålad, i 20 minuter. Hjälpte det? Nej.

Jag är nog ett lost case när det kommer till mitt sötsug, tyvärr. För oavsett hur onyttigt det må vara så finns det få saker som känns lika bra som att ta en bit godis efter en jobbig dag. Jag är en godisgris until the end.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Man måste få unna sig lite gott här i livet tycker jag =)

2009-09-16 @ 14:37:29
URL: http://sandraborgs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik