Ett besök hos Morfar Ginko

Jag är en riktig Kungsholmsbo. Därför är det inte konstigt att jag känner mig lite vilsen på Södermalm emellanåt. Min kära bror å andra sidan- jag är förvånad över att han inte har bott på Södermalm hela sitt liv. Det liksom bara skriker Söder om honom. Därför har han, som så många av mina klasskompisar, alltid talat varmt om Morfar Ginko. "Vem är det?" är en fråga som jag som Kungsholmsbo gärna ställer. Det handlar inte om ett vem. Det handlar om ett vad. Morfar Ginko är en gigantisk bar, eller enligt deras egna beteckning "Nöjespalats & Champangeria", som ligger precis vid Mariatorget. Här kan du dricka god öl, spela pingis, dansa loss eller virra bort dig i oändliga underjordiska tunnlar och små utrymmen. Det enda jag kunde tänka i fredags när jag för första gången satte min fot i lokalen var "Tar det aldrig slut?". Nej, det roliga tar nog aldrig slut när man är på besök hos Morfar Ginko.



Kommentarer
Postat av: Lena

Då är du ju nästan mogen för ett besök på Papa RayRay! Kanske i helgen? haha

2010-04-14 @ 10:11:21
Postat av: Emelie

ready-steady-go! Jag är på! (dock inte i helgen, men snart, snaaart)

2010-04-14 @ 19:13:28
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik