Hur många okända bilder finns det av mig på Internet?

Jag tycker att det är väldigt demokratiskt att vem som helst har möjlighet att dela med sig av nästan vad som helst över Internet. Det är inte längre bara de stora mediejättarna som kan synas, tycka, tänka och styra vad vi ska och inte ska uppmärksamma. Nej, vem som helst har möjlighet att vara sin egen journalist genom att blogga, twittra eller tycka till i olika sociala medier och diskussionsforum.

Däremot är det lite läskigt när man tänker efter... Hur ofta har man själv hamnat på bilder på nätet utan att känna till det? Det är lite som mannen på Turkisk Yogurt förpackningen som visade sig vara Grek eller som Homer Simpson som är frontfigur för ett flingmärke i Japan.

Min "andra lillebror" Niklas fann sig själv på en fotolog här om dagen med titeln: "Gillar man inte SL's stolar får man ta med sin egen!" I själva verket håller han på och flyttar och skulle transportera stolen till sitt nya hem. Men han är inte ledsen för den marknadsföringen:
-Fuck SL, säger han till mig när han visar upp bilden.


Kommentarer
Postat av: Tindra

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-11 @ 06:30:29
URL: http://gravidforsakring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik