Jag vill ha guldägg till påsk

Förra veckan var jag och Petra på Guldäggets Vernissage i Volkswagen Showroom på Hamngatan. Guldägget är ett av de främsta reklam- och kommunikationspriserna en byrå kan belönas med i Sverige. Låt oss kalla det för reklamvärldens motsvarighet till filmvärldens Guldbaggen. Jag och Petra kände att det vore roligt att vara med och mingla i folkvimmlet, titta på bidragen till årets gala och även synas. Ofta handlar det om att synas i den här branschen- det gäller att låta folk veta vem du är, även innan du är klar med dina studier. Vi hade jätte roligt- träffade trevliga människor och såg otroligt inspirerande och kreativa nomineringar:  


Rolighetsteorin:
Uppmaningen lyder- "Kan vi få mer människor att välja rulltrappan genom att göra den roligare?". Vid Odenplans tunnelbana i Sverige monterades ett gigantiskt piano upp på trappan invid rulltrappan vid en av utgångarna. Att gå i trappan lät alltså likadant som att spela på ett piano. Det slutade med att 66% fler människor än vanligt valde att ta trappan istället för rulltrappan. Se videon på Youtube. Bidraget är nominerat till bl.a. Event och Film. Skaparna är DDB Stockholm, för kunden Volkswagen. Fler roligheter på: http://www.rolighetsteorin.se/



Vart tar 100 000 kondomer vägen i sommar?:
Vad händer egentligen med alla kondomer i Stockholm under sommaren? Delas de med den där snygga tjejen du drog hem från krogen, din pojkvän sedan fler år tillbaka eller med en sommarflört ute på en äng under bar himmel? Projektet 100 000 kondomer skickade ut kondomer till kändisar, delade ut dem på stan och satte upp dem på fik och klubbar runtom i Sverige. Varje kondom fick ett ID-nummer. När man använt kondomen var tanken att man (anonym) skulle gå in på hemsidan http://www.kondom08.nu/ och dela med sig av sin sexupplevelse. Bidraget är nominerat till bl.a. Direkt. Skaparna är ESTER, uppdragsgivaren är LAFA (Enheten för sexualitet och hälsa).


Den stora galan äger rum den 15e april. Priset är saftigt och går på nästan 2000kr pp. Som tur är är jag student, och en studentbiljett (som ger inträde till efterfesten) går på 300 kr. Men då gäller det att stå och köa utanför China Teatern den 13-14 april. Vi får se om Petra eller min klass är intresserade av att haka på. Till påsk önskar jag mig en biljett till guldägget!


Kommentarer
Postat av: Mattias

Hej,

Jag har en biljet över till Guldägget ord pris 1675:- ex moms

Biljetten inkluderar prisutdelning, trerätters och båtttur till nacka strand. Vill ha 900:- för den.



Kommentera tillbaka här om intresse finns

/mattias

2010-04-13 @ 16:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik