Välkommen till Världens Ände

Hela mitt liv har jag spenderat somrarna i Trosa. En underbar liten hamnstad i Södermannaland, bara en timmas bilväg från Stockholm. Farmor och Farfar skaffade landställe strax utanför staden redan på 60-talet. Därför var det ingen större överraskning att pappa kände att även vår familj skulle ha ett landställe i trakterna- i underbara Källvik som ligger 20 minuter med båt därifrån. Trots att jag spenderat oändliga många dagar promenerande längst Trosahamn, ätandes glass nere vid hamnbodarna eller köpandes godis och leksaker som barn på Albins har jag aldrig besökt Trosa Marknad. Trosa Marknad är ett gigantiskt loppis som besöks av mellan 10- 15 tusen människor varje år. Det är runt 300 stånd med alla möjliga skatter som bara finns att finna på loppisar. I år äger marknaden rum lördagen den 14e juni. Jag ska göra mitt allra bästa för att ta mig dit då!

Trosa är en sommarstad som precis börjar vakna till liv. Så här såg det ut i helgen:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik