Barcelona runt hörnet

Jag är ganska bra på att tjata om att jag längtar till Barcelona. Jag tror att jag de senaste veckorna nämnt Barcelona minst en gång per dag. Jag har liksom lyckats åla in någon kommentar om staden i konversationer som ibland handlat om helt andra saker. Min senaste stora plan var att få klassen att åka till Barcelona under projektarbetet i vår och blogga om staden. Det kändes precis som något som vi behöver lära oss i skolan på Universitets nivå- hur man bloggar om Barcelona. Sen satt jag och tittade på gamla bilder från staden, hittade en gammal metrobiljett i en byrålåda och kramade om en kjol som jag köpt uppe i stadsdelen Gracia under en av många långa promenader bland de slingrande smågatorna. Men sen kom jag till en insikt igår morse när jag låg med dov huvudvärk efter att ha druckit en öl för mycket dagen innan. Min fina pojkvän frågade om vi inte skulle äta frukost på Mocco. Det är klart att jag ville äta frukost på Mocco. Där finns det nämligen en underbar kreation som heter Barcelona Toast. Den har inte bara ett underbart namn, den samkar även ljuvligt. Vi promenerade ner till Mocco som bara ligger 50 meter bort och han beställde två mackor till oss. När vi satt där och tog de första tuggorna insåg jag att jag har en bit av Barcelona bara runt hörnet. Och 98 kr må vara dyrt för en toast, men det är billigare än en resa till Barcelona. Så tills dess att jag skramlar ihop tillräckligt med pengar för att åka iväg till min drömstad så kan ni hitta mig nere på Mocco med jämna mellanrum. Tack finaste Fredrik för att du påminde mig om det. 



Kommentarer
Postat av: Daniel

slava ihop två biljetter så kommer jag me å fnittra!

2010-01-18 @ 20:02:55
URL: http://danielferholm.webblogg.se/
Postat av: Ida

emelie har du sett paradise hotel danmark? (såg att du kollar svenska) finns på tv6 play också, hela säsongen. så jävla mycket fler intriger och grejer än svenska, men danskar är ju fan dumma i huvudet på riktigt också, haha. jag kollar likförbannat ;)

2010-01-18 @ 22:35:50
URL: http://idaho.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik