icloud- the network is the computer

Nu finns ditt skrivbord tillgängligt var du än är. Din dator på Internet. Icloud är en sida på webben som fungerar som ett virtuellt skrivbord. Det handlar om att flytta intelligensen från datorn till nätet, så att datorn blir en terminal. Programmet är just nu gratis och finns i en betaversion.

Testa själv:http://www.icloud.com

 

Under kommande 10 veckor kommer Medieproduktionskursen på JMK att handla om Digitala Medietillämpningar. Jag misstänker därför att jag framöver kommer att fortsätta dela med mig av delar av all den fascinerande kunskap som vi får ta del av på lektionerna. icloud är ett sådant exempel. En applikation som jag givetvis själv skaffat nu och planerar att börja använda mig av.


Kommentarer
Postat av: josefin

Impad Emelie!! Var fick du den informationen från?

2010-01-21 @ 13:23:12
Postat av: Emelie

Den bara kom till mig

2010-01-21 @ 16:14:00
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik