Nostalgi på kaffebordet

Jag tycker om när folk har tidningar liggandes vid kaffebordet hemma som gästerna kan läsa. Det kan se så himla hemtrevligt ut med en Allers, Se & Hör eller Plaza Kvinnan som ligger på en slarvig (ofta en planerad slarvig) hög i ett tidningsställ eller på bordet. Tidningarna ska se lite utnötta ut så att man verkligen förstår vilken läsglädje de skänkt gång på gång sen det att de las vid det där kaffebordet. Men jag vill inte ha likadana tidningar som alla andra. Idag var jag och Josefin på Filmhuset och gjorde ett riktigt fynd: Films and filming. Det är gamla filmtidningar från 50-, 60- och 70- talet fyllda med filmnyheter och underbara bilder. Filmhusets bibliotek rea:de ut de nostalgiska konstverken för 20 kr för 10 stycken. Så nästa gång någon kommer hem på kaffe till mig lovar jag att de kommer att mötas av riktigt gamla, slitna och vackra tidningar som bara skriker hemtrevlighet och flera års läsglädje.



Kommentarer
Postat av: Nora Fazel

JA! Suverän låt alltså!



Mmmhm, snart påååsk! Har du handlat påskgodis?

Peace and love

2010-01-25 @ 18:25:20
URL: http://noraafazel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik