"Så roligt ska vi inte ha det"

Ikväll var jag på Norra Brunn i Stockholm. Varför tar man inte chansen att gå på Stand Up oftare egentligen? Som student kommer man in och kan stå i baren för bara 80kr från tisdag till torsdag. Ikväll stod Måns Möller, Soran Ismail och Johan Sköld på scen. De är bra på TV men även bättre i verkligheten. Det som främst etsade sig fast i mitt minne var Sorans tankar om hur vår svenska mentalitet fungerar i internationella sammanhang. Han berättade om när han bodde i USA under ett utbytesår och satt hemma hos några kompisar. Någon skulle precis döda en spindel som kröp fram över golvet när Soran utbrast:

-Don't kill the spider!
-Why, frågade kompisen.
-Because it will rain tomorrow.

Han ifrågasatte även allt för vanliga svenska uttalanden som översatta på engelska blir: "It's a day tomorrow too" och "We can't have that fun". Fraserna fungerar inte riktigt så bra som ursäkter till varför man vill gå hem tidigt en kväll istället för att följa med på festen när man befinner sig i uttlandet. "Yes, it's a day tomorrow too...? But why can't you come to the party?!"



Imorgon väntar Jonas Gardell på Folkoperan på Södermalm. Jonas Gardell är min absoluta favorit. Imorgon kommer jag skratta så att jag gråter.


Kommentarer
Postat av: livsstilar.se

blogg-tävlingar du kan vinna :

5 500kr presentkort hos kicks.se

Ipod nano 5g 8gb silver

1000 kr presentkort hos nelly.se

----------------------------

öppnings erbjudande

skriv om oss på din blogg och få gratis telenor kontantkort inkl 400 kr att ringa för

2010-01-29 @ 13:57:24
URL: http://livsstilar.se
Postat av: ♥ Tjelsi - så kan det gå när inte haspen är på ♥

Vilket jättebra tips! JAg ska dra dit min pojkvän nån gång. och speciellt om de har open mic night, då måste han gå upp. han har velat blir stå upp kompiker länge...



sv Det är verkligen helt otroligt. Jag fick till och med två såna kommentarer där de frågar om jag mår bra, när jag tydligt skrivi att jag inte mådde bra... Pinsamt! Det är ju bara för att ragga klick till sin blogg... det inlägget hade ju dessutom bara 7 rader text. är det så svårt att läsa? :P

2010-01-29 @ 14:14:24
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik