"Take me to that other place

...Teach me. I know I'm not a hopeless case." Beautiful Day av U2 var den sista låten jag hörde under 00-talet. Fyra minuter innan tolvslaget satt jag på en buss på väg ut mot Haninge. När jag hoppade av 807:an hade jag bara några få minuter att springa igenom snöovädret och upp till huset där mamma, pappa och Fredrik väntade. När jag var halvvägs framme började fyrverkerier att smycka himlen. Den snötäckta vägen framför mig lös upp. "It was a beautiful day" viskade Bono i mina öron. Och där var jag. Ensam på en väg, med världens bästa sång spelandes på Ipoden och en magisk himmel över mig. Det kändes plötsligt bra att fira tolvslaget med mig själv.

Innan bussresan befann jag mig med de två vackraste människorna jag känner.


Kommentarer
Postat av: isabelle

Åhh! Jag vill ha bilden! Love ya! Puss

2010-01-03 @ 12:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik