Jag tycker om webbtv men jag tycker inte om reklamen

Man brukar tala om att vi är en generation som förväntar oss att få det vi vill ha när vi vill ha det. Information och underhållning ska alltid finnas tillgängligt. Därför känns webbtv som vår tids medium. Eller. SVT Play ger oss SVT:s programutbud snabbt och utan reklam. Aftonbladet TV levererar snabba nyheter med ett kort reklammeddelande innan. Sen har vi TV3 och TV6 som erbjuder många program med lite reklam. Kanske lite för mycket reklam, men ingenting som stör själva upplevelsen av programmen.   

Sen ser jag det här meddelandet högst upp på kanal 5:s webbtv. Fyra annonser? Dessutom dyker det upp totalt tre gånger under filmklippets gång:



Reklam behövs för att dra in annonsintäckter. Men i den här takten kommer antagligen tjänsten förlora tittare- särskilt i jämförelse med TV3 och TV6 som inte alls har samma mängd reklamavbrott på långa vägar. Jag tillhör en generation som förvänta mig få det jag vill ha när jag vill ha det. Jag är inte nöjd.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik