Lärorikt och gott på Berghs frukostseminarier

Berghs School of Communication på Sveavägen i Stockholm är mediesveriges eget Mecca. På alla de reklam- och mediebyråer jag varit på så talar folk om varför man ska gå på Berghs. Även människor som redan har jobb inflikar- jag måste gå på Berghs för att avancera inom branschen. Och självklart har även jag tänkt tanken att Berghs är ett måste för mina studier och för min framtid. Men med utbildningspriser som tangerar vid hundratusenkronorssträcket så känns det ändå en bit bort. Efter gymnasiet läste jag däremot en introkurs i grafisk design på skolan som väckte mitt intresse ytterligare för den stora vida medievärlden.

Ett bra sätt att få smak för den oändliga kunskap som Berghs har att förmedla är att gå på deras frukostseminarier. Seminarierna är helt gratis att gå på när man har registrerat sig på sidan och berör många olika ämnen och utbildningsområden. Dessutom bjuds det på väldigt goda mackor. I vår tänkte jag gå på Framgångsrik mediestrategi den 17/3 och Interactive Communication den 25/3.


Och även om jag är mycket nöjd med min utbildning i medieproduktion på JMK, så känns det spännande att få lite av en inblick i vad de har att erbjuda på Berghs också. Jag tar alla chanser jag får för att öka min förståelse och kunskap om branschen trots allt. Och pressen ökar ju närmare examen jag kommer...

 


Kommentarer
Postat av: jo

Hej,

du känner inte mig alls! Jag är Mica kompis och ramlar ibland in på din blogg när hon länkar. Så, jag tänkte att det kanske kunde trösta dig lite att Berghs inte är allt its said to be. Visst det är bra men det finns så himla mycket annat. Och visst , har du gått Berghs så är du nästan garanterad ett jobb men det betyder inte att det är den ända vägen.



Tillochmed så är det faktiskt så att Hyper Island ( en skola jag hade valt över Berghs alla dagar i veckan) är näst intill gratis. Om jag inte minns fel tar de ut en total avgift om 20 000 utspritt över två år.



Sen finns det en drös andra skolor, tror mediaskolan har en avgft på nästan 100 000 mindre än Berghs tex. Ingen aning om hur bra det är dock.



Hur som helst. Berghs är som Handels, bra att ha men ingen förutsättning för att ta sig fram.



Lycka till!

J

2010-03-14 @ 15:48:20
URL: http://juanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik