Prickar och färger som gör mig glad

Fina hjärtan, vackra färger, handskrivna ord och så en urtjusig prickig vit sidenkavaj som inte kan beskrivas som annat än mitt framtida nyckelplagg. Små vardagsförändringar som gör mig glad- varje gång jag tittar in på min egen blogg. Och nu känner jag att det är dags för ökad fokusering och tydligare riktlinjer runt mig och den här bloggen...

Jag började blogga maj 2008. Anledningen var att en lärare på JMK förklarade att bloggar är det mest demokratiska verktyget i den moderna världen. Jag ville så gärna göra min röst hörd! Men jag hade ingenting att säga. Därför fylldes Fågel, Fisk eller Mittemellan mest med sporadiska och splittrade inlägg.

Sommaren 2009 beslöt jag mig för att satsa lite extra. Det var en lång och lugn sommar i reception med datorn som ända sällskap. Dagliga inlägg om sommar, sol och lite media fyllde bloggen.

Hösten 2009 gick jag ut på besökarjakt. Jag utmanade mig själv- hur många läsare kunde jag få? Jag länkade flitigt till nyhetssajter som länkade tillbaka till mig. En topp nåddes på 550 besökare på en dag. Sen tappade jag lusten. Jag skrev för att få besökare, inte för att jag hade något vettigt att säga.

Våren 2010- det är nu bloggen ska fyllas med prickar och färger som gör mig glad. Mitt fokus är media. Media som även varit mitt studie- och arbetsfokus under de senaste tre åren. Jag tycker om underhållning, därför upptar populärkultur en stor del av inläggen. Men eftersom jag är jag, och jag gärna vill dela med mig lite av mig själv, så tillkommer även ett fokus på "sådant som gör mig glad".


Så välkomna hit alla fina människor- gamla som nya. Nu har jag äntligen hittat min sanna plats i bloggosfären. Nu kan vi sätta igång på allvar.  


Kommentarer
Postat av: NuYu

Du gör helt rätt.

2010-04-01 @ 12:29:53
URL: http://skymningsbloggen.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik