Det hettar till när man nämner Paradise Hotell

Nu är siffrorna inne och resultatet är... Tittarsuccé! Det var nämligen hela 241 000 svenskar som valde att titta på Paradise Hotel på TV6 i söndags. Det är mycket bra siffror för att vara TV6 på en söndagskväll. Redan dagen efter, på måndagen, hade skandalsåpan lyckats locka ytterligare 40 000 tittare. Antaligen på grund av att människor hysteriskt satt och pratade om Jackies och Johns sexdebutt i första avsnittet på lunchen i måndags (jag var en av dem som spred ordet). Ändå visar Aftonbladets senaste mätning på att 77,2% tycker att programmet är "Uselt, lägg ner". Det känns väldigt motsägelsefullt. Om så många verkligen tycker att programmet bör läggas ner borde inte tittarsiffrorna ha ökat så på en dag. Jag vet att ni tittar och älskar att titta på det alla där ute. Det är trots allt svårt att inte tycka om skräp-TV, men ännu svårare att erkänna att man gör det.

Och rubrikerna kommer självklart att fortsätta strömma in. Aftonbladet talar om tittarsiffrorna. Expressen skriver idag om att Jackie har fått ett brev av Svartenbrandt. Jackie har förövrigt uttalat sig i TV om att hon är med i programmet för att hämnas hennes brottsliga pappa. Till Expressen säger Jackie att hon inte hade hört av sin pappa på ett år, men efter första avsnittet av Paradise Hotel kom ett brev från Kumla anstalten.
- Man förstår av brevet att han känner till "Paradise hotel" eftersom han skriver att han inte vet om jag är utomlands eller hemma. Men ändå nämner han inte programmet för han skäms nog så mycket. Så jag har fått honom dit jag ville, berättar Jackie.


Som jag skrev tidigare. Den största moralfrågan med programmet är om det var korrekt att låta 19 åriga Jackie Ferm hämnas sin pappa i TV. Hon är 19 år gammal och har vuxit upp under trasiga förhållanden. Ja, klart att hon är vuxen och får fatta egna beslut om sitt liv. Men när jag tänker tillbaka på mig själv som 19-åring så ryser jag av tanken att den personen skulle visas upp och alltid kommas ihåg av hela svenska folket, eller åtminstone av ca 250 000 människor.

Uselt eller Underbart? Avgör själv ikväll kl 21:00 på TV6.
...och såpan fortsätter torsdag 21:00, söndag och måndag 22:00, och sen på lördag kl 22:00 är det Paradise Hotel XL (jag vågar inte drömma om vad det kan innebära).

Läs mer på TV6.se om bland annat:


Kommentarer
Postat av: Tess

Kan du på lördag? Jag o Malin har pratat lite om vin då.. Men inget bestämt ännu.. kram :)

2009-11-18 @ 21:49:03
URL: http://tessharkul.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ta nästa fredag istället!!! Jag vill! Kram

2009-11-19 @ 18:55:59
URL: http://fageln.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Media och Journalistik